PUB OCH RESTAURANG I GAMLA STAN, STOCKHOLM med livemusik
Pub och restaurang Engelen är Stockholms kanske mest kända nöjesetablissemang och en av de krogar i Stockholm som erbjuder livemusik alla dagar. Du hittar oss på Kornhamnstorg i Gamla Stan.
Engelen öppnade för första gången 1969 och sedan dess är stämningen alltid på topp med allt från åttamannaband till trubadurer, kulturkvällar och fantastisk underhållning! Vår pub är inredd i engelsk stil med detaljer från apoteket Ängeln och vår restaurang erbjuder Dig en smakrik och gedigen a’la carte-meny alla dagar.
I nedre plan hittar du vår nattklubb Kolingen, öppen varje fredag och lördag.
Välkommen till Pub, Restaurang och Nattklubb Engelen i Gamla Stan!
Livemusik sju dagar i veckan!
Engelen är en av de mest etablerade scenerna för liveband i Gamla Stan. Här har gästas vi av allt från coverband till mer etablerade artister. Vi delar det som händer och sker framför allt via Facebook varför vi rekommenderar våra gäster att följa vår facebook-sida. Välkomna!
Engelen Event
Samla kollegor och / eller vänner! En helkväll hos oss på Engelen väntar! Vi har öppet alla dagar i veckan hela året om och skräddarsyr er kickoff, företagsfest, julfest eller årsmöte.
-
Julbord på Engelen
Välkomna till Engelens mysiga julbord i Gamla Stan! I vårt julbord ingår de klassiska svenska julbordsrätterna, livemusik alla dagar och nattklubb torsdag – lördag.
Läs mer > -
Företag & grupper
Festen som ger lite mer! Ta med kollegorna eller hela släkten, alla vänner eller dina anställda, abonnera hela Kolingen eller Loungen – och avrunda med liveunderhållning i Puben!
Läs mer > -
Student & förening
Boka er fest på Engelen/Kolingen! Vi erbjuder en skräddarsydd fest eller tillställning med mat, dryck och servis samt liveunderhållning om så önskas!
Läs mer > -
Boka bord
Välkommen att boka bord på Engelen! Boka direkt online eller ring på oss 0771-826 826!
Läs mer >
Engelen på Instagram
Håll koll på vad som händer hos oss – Följ oss på Instagram!
PINK PUNK,
En nyhet i vårt dryckessortiment!
”Ett bärigt, friskt och livligt vin med toner av smultron, färska örter, rabarber, röda vinbär och blodgrapefrukt. Serveras väl kyld och passar lika bra som aperitif, som till vårens/ sommarens lunch/ middagar. Extra fint till vegetariskt, fisk, grillad kyckling och det mesta från grillen.
Med en blend av 50% Cabernet Franc, 30% Merlot och 20% Cabernet Sauvignon finns alla förutsättningar för en högklassig rosé.
Från Chichateau Winery i norra Serbien kommer denna rosé som år efter år blivit en favorit hos allt fler.”
/Text tagen från leverantörens hemsida
Vi säljer vinet på både glas och helflaska.
OBS, vi har självklart även alkoholfria alternativ i vårt sortiment.
Välkomna in till oss på ENGELEN!
Jun 27
LÖRDAG,
Vansinnigt varmt, men vi har massor av kall dryck och en ljuvlig uteservering.. så det kan bli en skön eftermiddag iaf.
Vi öppnar vid 12, då har ni mig och Alexandra på plats redo att ta hand om er.
14.00 börjar Brian Kramer och husbandet sitt BLUES JAM, och det håller på till 18.00.
Två timmar senare, 20.00 är det dags för kvällens liveband O’BOJEN. De underhåller fram till midnatt.
Vi kommer att visa ENGLAND – PANAMA på storbild i Blå Loungen.
Kvällen avslutas på bästa sätt en trappa ner i vår nattklubb Kolingen.
Så ni ser.. ett späckat schema som vanligt. 💃🏻🕺🏻
VARMT VÄLKOMNA TILL OSS PÅ ENGELEN!
Jun 27
FREDAG,
Ikväll blir det åka av.. då kommer nämligen Thomas Järvheden med sitt metalband och ser till att det blir ännu hetare i Puben.
Innan de kliver på så kommer KEN och värmer upp publiken.
För er fotbollsfans visar vi NORGE – FRANKRIKE på storbild inne i Blå Loungen.
Glöm inte att kvällen sen avslutas nere i Kolingen där vår nattklubb öppnar vid 22.00.
Välkomna in till oss på ENGELEN!
Jun 26
TORSDAG,
Ikväll blir det fullt upp på ENGELEN, med både livemusik och spännande fotbollsmatcher.
”Keep It Up spelar de covers du glömt att du älskar. Under fyra timmar blir det rock, soul, pop och lite country. Varmt välkomna att äta och dricka gott och fira in sommaren med oss i Gamla Stan.”
/Text från bandets facebook-evenemang
Välkomna in till oss på ENGELEN!
Jun 25
SAVE THE DATE: 2 juli 20.00
Ariel’s Angels Open Stage är en musikklubb skapad för musiker och deras vänner – en plats där kreativitet, gemenskap och passion för musik står i centrum. Klubben erbjuder en öppen scen där både nya och erfarna artister kan uppträda, testa nytt material och utvecklas tillsammans med andra.
Syftet är att skapa en trygg och inspirerande miljö där människor kan uttrycka sig genom musik, knyta kontakter och ha kul. Klubben riktar sig till alla som älskar musik – oavsett om du står på scen eller hejar från publiken.
Under våra träffar kommer vi att ha liveframträdanden, jam sessions och spontana uppträdanden. Det som gör Ariel’s Angels Open Stage unikt är den öppna och inkluderande atmosfären där alla får chansen att synas och höras.
Vill du hänga med i en låt eller två?
Maila [email protected]
Välkomna!
Jun 24
LUNCH,
Idag blir jag nog tvungen att äta lunch två gånger för det är svårt att välja mellan köttbullarna och strömmingen.
Vad skulle ni valt?
– Köttbullar i grädddsås, potatismos, lingon och gurka.
– Nystekt strömming, potatismos, skirat smör och lingon.
Endast 159.- från 12-14.00.
Välkomna in till oss på ENGELEN.
Jun 24
ONSDAG,
Vi fortsätter veckan med både livemusik och fotboll.
Ikväll blir det ROCKFOLKET på scen och BOSNIEN – QATAR på storbild. Men innan dess blir det lunch för bra pris mellan 12-14.00.
Välkomna in till oss på Engelen!
Jun 24
TISDAG,
Ni som brukar besöka oss under helgerna känner säkert igen kvällens band. Här är en hälsning från dem:
”Nu begår vi något så ovanligt som en vardagsspelning så se till att arrangera AW med jobbet och ta vägarna förbi Engelen.
Vi kommer att röja lika hårt som vore det lördag, och du….du är ju en vuxen och ansvarsmedveten person som sagtens kan festa loss på en tisdag och jobba dagen efter eller hur?”
/Text från bandets Facebook-evenemang
För er fotbollsfans visar vi Portugal-matchen på storbild i Blå Loungen.
Välkomna in till oss på ENGELEN!
Jun 23
MÅNDAG,
Ännu en dag med strålande väder..
Vi öppnar vid 12 och serverar lunch för 159.- fram till 14.00.
Ikväll blir det både livemusik och fotboll hos oss.
Vill ni passa på att äta när ni kollar så finns det massa gott i vår à la carte-meny.
Välkomna in till oss på ENGELEN!
Jun 22
MIDSOMMARAFTON & MIDSOMMARDAG,
Vi håller öppet som vanligt hela helgen. Det bjuds på livemusik, fotboll & nattklubb.
”SINGER, SONGWRITER, GUITARIST & PRODUCER
Stefan Berggren who has worked as a singer with well known bands and artists such as Uriah Heep, Snakes in Paradise, M3 – Classic Whitesnake, The Company of Snakes, Manfred Mann and Bernie Marsden to name a few. He had bands together with the recently deceased Lee Kerslake, Berggren Kerslake Band “The Sun Has Gone Hazy “, as well as the Don Airey Band.”
/Infp tagen från artistens facebook-evenemang.
Välkomna in till oss på ENGELEN!
Jun 19
ONSDAG,
Idag har vi ett privat evenemang över lunch, men vid 14-tiden öppnar vi upp dörren för alla som är sugna på något gott att äta eller dricka.
Ikväll blir det dubbla dubbelt upp. Det är nämligen både två liveband på scen och två matcher på storbild under kvällen.
Varmt välkomna in till oss på ENGELEN!
Jun 17
TISDAG,
En hälsning från kvällens liveband, EC WEST:
”Kom och fira in sommaren med oss på Engelen! Ta med släkt och vänner och lyssna på en blandad kompott av kända och hyfsat okända låtar med skönt gung från -70, -80, -90 och -00-talet. Hoppas vi ses!”
Om ni vill passa på att äta något i samband med kvällens spelning finns det massa gott att välja på i vår à la carte-meny.
Bord bokar man enklast via engelen.se.
Välkomna till oss på ENGELEN!
Jun 16