PUB OCH RESTAURANG I GAMLA STAN, STOCKHOLM med livemusik

Pub och restaurang Engelen är Stockholms kanske mest kända nöjesetablissemang och en av de krogar i Stockholm som erbjuder livemusik alla dagar. Du hittar oss på Kornhamnstorg i Gamla Stan.

Engelen öppnade för första gången 1969 och sedan dess är stämningen alltid på topp med allt från åttamannaband till trubadurer, kulturkvällar och fantastisk underhållning! Vår pub är inredd i engelsk stil med detaljer från apoteket Ängeln och vår restaurang erbjuder Dig en smakrik och gedigen a’la carte-meny alla dagar.

I nedre plan hittar du vår nattklubb Kolingen, öppen varje fredag och lördag.

Välkommen till Pub, Restaurang och Nattklubb Engelen i Gamla Stan!

Livemusik sju dagar i veckan!

Engelen är en av de mest etablerade scenerna för liveband i Gamla Stan. Här har gästas vi av allt från coverband till mer etablerade artister. Vi delar det som händer och sker framför allt via Facebook varför vi rekommenderar våra gäster att följa vår facebook-sida. Välkomna!

Engelen Event

Samla kollegor och / eller vänner! En helkväll hos oss på Engelen väntar! Vi har öppet alla dagar i veckan hela året om och skräddarsyr er kickoff, företagsfest, julfest eller årsmöte.

  • Julbord på Engelen

    Välkomna till Engelens mysiga julbord i Gamla Stan! I vårt julbord ingår de klassiska svenska julbordsrätterna, livemusik alla dagar och nattklubb torsdag – lördag.

    Läs mer >
  • Företag & grupper

    Festen som ger lite mer! Ta med kollegorna eller hela släkten, alla vänner eller dina anställda, abonnera hela Kolingen eller Loungen – och avrunda med liveunderhållning i Puben!

    Läs mer >
  • Student & förening

    Boka er fest på Engelen/Kolingen! Vi erbjuder en skräddarsydd fest eller tillställning med mat, dryck och servis samt liveunderhållning om så önskas!

    Läs mer >
  • Boka bord

    Välkommen att boka bord på Engelen! Boka direkt online eller ring på oss 0771-826 826!

    Läs mer >

Engelen på Instagram

Håll koll på vad som händer hos oss – Följ oss på Instagram!

SAVE THE DATE: 2 juli 20.00

Ariel’s Angels Open Stage är en musikklubb skapad för musiker och deras vänner – en plats där kreativitet, gemenskap och passion för musik står i centrum. Klubben erbjuder en öppen scen där både nya och erfarna artister kan uppträda, testa nytt material och utvecklas tillsammans med andra.

Syftet är att skapa en trygg och inspirerande miljö där människor kan uttrycka sig genom musik, knyta kontakter och ha kul. Klubben riktar sig till alla som älskar musik – oavsett om du står på scen eller hejar från publiken.

Under våra träffar kommer vi att ha liveframträdanden, jam sessions och spontana uppträdanden. Det som gör Ariel’s Angels Open Stage unikt är den öppna och inkluderande atmosfären där alla får chansen att synas och höras. 

Vill du hänga med i en låt eller två? 
Maila ariel@engelen.se

Välkomna!
4 0
LUNCH, 
Idag blir jag nog tvungen att äta lunch två gånger för det är svårt att välja mellan köttbullarna och strömmingen.
Vad skulle ni valt?

- Köttbullar i grädddsås, potatismos, lingon och gurka.
- Nystekt strömming, potatismos, skirat smör och lingon.

Endast 159.- från 12-14.00. 

Välkomna in till oss på ENGELEN.
2 0
TISDAG,
Ni som brukar besöka oss under helgerna känner säkert igen kvällens band. Här är en hälsning från dem:

”Nu begår vi något så ovanligt som en vardagsspelning så se till att arrangera AW med jobbet och ta vägarna förbi Engelen.
Vi kommer att röja lika hårt som vore det lördag, och du....du är ju en vuxen och ansvarsmedveten person som sagtens kan festa loss på en tisdag och jobba dagen efter eller hur?”
/Text från bandets Facebook-evenemang

För er fotbollsfans visar vi Portugal-matchen på storbild i Blå Loungen. 

Välkomna in till oss på ENGELEN!
0 0
MÅNDAG, 
Ännu en dag med strålande väder.. 

Vi öppnar vid 12 och serverar lunch för 159.- fram till 14.00. 
Ikväll blir det både livemusik och fotboll hos oss. 
Vill ni passa på att äta när ni kollar så finns det massa gott i vår à la carte-meny.

Välkomna in till oss på ENGELEN!
0 0
MIDSOMMARAFTON & MIDSOMMARDAG,

Vi håller öppet som vanligt hela helgen. Det bjuds på livemusik, fotboll & nattklubb.

”SINGER, SONGWRITER, GUITARIST & PRODUCER
Stefan Berggren who has worked as a singer with well known bands and artists such as Uriah Heep, Snakes in Paradise, M3 – Classic Whitesnake, The Company of Snakes, Manfred Mann and Bernie Marsden to name a few. He had bands together with the recently deceased Lee Kerslake, Berggren Kerslake Band “The Sun Has Gone Hazy “, as well as the Don Airey Band.”
/Infp tagen från artistens facebook-evenemang.

Välkomna in till oss på ENGELEN!
1 0
MÅNDAG, 
Ny vecka och nya äventyr.. 

Ikväll kommer vi få besök av två akter, ELSA WRENSJÖ och OASIA. 

”Varmt välkomna till en sommarkväll på Engelen med Elsa Wrensjö och Oasia 🩷

Kvällen inleds av vår fantastiskt begåvade vän Elsa Wrensjö, som tillsammans med Max Lindahl bjuder på egenskriven musik fylld av känsla, närvaro och starka melodier. Elsa är en singer-songwriter som kombinerar melodisk pop med sårbarhet och rå ärlighet, och den 25 juni släpper hon sin allra första singel – så detta blir ett perfekt tillfälle att höra låtarna live innan release.

Därefter kliver vi i Oasia upp tillsammans med vårt fantastiska band. Vi spelar egen svensk musik med influenser från soul, pop och jazz och bjuder på en kväll fylld av stämsång, närvaro och sommarkänsla.

🎶 Medverkande

Elsa Wrensjö – sång
Max Lindahl – gitarr

Lina Engelbrecht – sång
Ida Samarikoff – sång
Kalle Segerborg – gitarr
Markus Mannström – piano
Linus Svanholm – bas
Ludwig Björklund – trummor

Vi hoppas att vi ses där 🩷”
/Info tagen från artisternas Facebook-evenemang 

Vill ni passa på att äta nånting i samband med spelningen har vi mycket gott att välja på i vår à la carte-meny. 
Bord bokar man enklast via engelen.se

Välkomna in till oss på ENGELEN!
20 0
LÖRDAG, 
och som vanligt händer det mycket här hos oss på ENGELEN. 
Idag bjuds det på Jam, Liveband, Fotboll på storbild & Nattklubb.

Utöver allt det där så har vi en uteservering som är perfekt för er som vill ha något gott att dricka i solen.

Välkomna in till oss på ENGELEN,
Nöjeshuset i Gamla Stan!
5 0
VM 2026,

Ni har väl inte missat att vi visar en del av matcherna hos oss på ENGELEN?

Den här helgen är det två matcher vi visar:

Fredag 21.00 BOSNIEN - KANADA
Lördag 21.00 QATAR - SCHWEIZ

Så ta med era vänner så ses vi på ENGELEN!
1 0